Turėjau privilegiją kalbėti konferencijoje Vilnius AI Summit 2025.

Kai tik buvau pakviesta, pagalvojau – ar auditorija susidomės mano tema? Tačiau pradėjusi kalbėti apie DI vaidmenį švietime – ir konkrečiau, apie tai, kaip mes auginame kartą (Gen Alpha), kuri nuo pat pradžių yra „gimusi“ su DI, nors patys tokie nesame – supratau, kokia ši tema labai aktuali.

Per daugiau nei 30 metų švietime mačiau daug pokyčių, bet nė vienas iš jų neprilygsta tam, kurį į klases atneša DI.

✅ DI gali tapti puikiu pagalbininku mokytojams – padėti kurti mokymo planus ir pritaikyti užduotis kiekvienam vaikui, tiek tiems, kuriems reikia daugiau pagalbos, tiek tiems, kurie ieško didesnių iššūkių
✅ Tai taupo laiką – laiką, kurį galima skirti svarbiausiam dalykui: ryšio su mokiniais kūrimui ir jų įkvėpimui augti.
✅ Tačiau turiu aiškiai pasakyti: DI nepakeis mokytojų. Tačiau mokytojai, kurie naudoja DI, gali pakeisti tuos, kurie jo nenaudoja.

Švietimo ateitis slypi ne pasipriešinime pokyčiams, o jų supratime ir kryptingame lydėjime. DI tėra įrankis – ir jo vertė priklauso tik nuo to, kaip mes pasirenkame jį naudoti.

‼️ Prieš dvejus metus mūsų organizacija (Karalienės Mortos mokykla, Vaikystės Sodas) buvo viena pirmųjų, pasikvietusių DI ekspertus, kad padėtų mums integruoti šią technologiją. Didžiuojamės pirmaisiais žingsniais ir dar labiau – kelione, kurią tęsime toliau, ruošdami ateičiai tiek savo mokinius, tiek save.

Keliaukime toliau mokymosi keliu, auginkime gebėjimą prisitaikyti. Gen Alpha – tai mūsų vaikai, gimę augti su dirbtiniu intelektu šalia. Mūsų užduotis – neatsilikti nuo jų, padėti jiems suprasti DI galimybes ir mokyti jį naudoti taip, kad technologijos tarnautų žmogui, o ne atvirkščiai.